niedziela, 17 marca 2013

Szybki post

Witam Was kochane.
Ależ wczoraj sobie popisałam :0). Temat rockowej mamuśki podchwycony. Więc za ciosem daję wam przepis na bardzo szybkie 8-10 minutowe ciasto, właśnie dla zapracowanych -rockowych mam. 
Od razu uprzedzam,ze na kaloryczność, podczas pieczenia ciast nie patrzę. Wolę odpuścić sobie zjedzenie kolacji, a ciasto powinno być przede wszystkim smaczne. Ciasto, które pokazuję to moja wersja Amerykańca;). zazwyczaj piekę je w dużej foremce- posypuję cukrem pudrem i kakao tworząc paski i gwiazdki, które przedstawiają flagę USA. Ale ten magick wychodzi tylko wtedy kiedy dzieci są w szkole. A w sobotnie przedpołudnie, nie ma na to szans , bo ciasto, podwieczorkowo znika w 2 minuty.

Składniki: ( na dużą -wąska foremkę). Na dużą kwadratowa blachę, proporcje trzeba podwoić.
- 1 szklanka mleka
- 1 kostka masła
- 4 łyżki stołowe gorzkiego kakao
- 1 szklanka cukru
- 2 jajka
- 2 łyżeczki sody
- 2 szklanki mąki
- 2-3 garście orzechów włoskich
- 3 małe jabłka
- szklanka rodzynek
- powidła śliwkowe
- cynamon
- cukier puder ( do dekoracji)
Cisto, pojawia się u mnie w dwóch wersjach. Podstawowej -dziecięcej. Tu wersja podstawowa. Zatem do dzieła. Masełko rozpuszczamy w rondelku z 4 -ma łyżkami kakao ( czubatymi) . Pozostałe składniki wsypujemy, wlewamy do dużej miski. Miksujemy stopniowo dodając ostudzone masełko. Na sam koniec dosypujemy bakalie,pokrojone w kosteczkę i obtoczone w cynamonie jabłuszka, przelewamy do foremki wysmarowanej masełkiem i posypanej mąką. Na sam wierzch kładę kilka łyżek powideł śliwkowych, które przykrywam cieniutką warstwa ciasta. Wpadło mi w ręce kilka przepisów, które mówią o powidłach dodanych do ciasta i z nim wymieszanych. O zgrozo, moim zdaniem to świętokradztwo. Moje powidełka  kilka godzin smażone na kuchni, tak potraktować? A poważnie, w ten sposób dodane, będą wam miejscami  wypływać i dostarczać rozkosz podniebieniu jak drogocenne trufle.
  Ciasto piekę na termoobiegu ok 60 min, w temp. 200 st. C ,  po czym sprawdzam stan wypieczenia. Jeśli jest taka potrzeba dopiekam jeszcze chwilkę. Czas pieczenia będzie zależał od mąki jaka dysponujemy.
Ciasto przy małej wprawie wykonacie w 10 min., ja robię je automatycznie w 5 min, I zawsze wychodzi. ;).

A druga wersja, może niebawem?. jeszcze po drodze jest okazja- w czwartek obchodzą urodziny moje córeczki, będę piekła niezawodne ciasto biszkoptowe. Jeśli będą chętni podzielę się przepisem, na udany domowy tort.

Zatem smacznego.














A tu już inne wypieki, które tez uwielbiam wykonywać.




















25 komentarzy:

  1. Palce lizać ! Same pyszności :)

    Pozdrawiam,
    Mika

    OdpowiedzUsuń
  2. ohmomomom... jedne i drugie wypieki bajeczne :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jesteś niesamowita. I pierwsze i następne ciasta bardzo smakowite. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. jestes genialna z tymi innymi wypiekami :D:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Niewazne za jakie wypieki sie bierzesz, wszystko co robisz wyglada bardzo apetycznie. Pozdrawiamy cieplo.

    OdpowiedzUsuń
  6. No w końcu jakieś prawdziwe ciacho do zjedzenia, po przez te Twoje wypieki straciłam poczucie co jest do zjedzenia a co nie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaki smakowity post .... mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Można zgłodnieć - nie wiadomo od którego ciasta bardziej ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. grr na wieczór naszły Mnie smaki na coś bardzo kalorycznego !!! Fajnie ,że tu trafiłam :) blog w ulubionych bo chcę Tu bywać cześciej :) Pozdrawiam misiowo

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale masz piękne talerze :))), zachwyciłam się. I bardzo apetyczne fotografie ci wyszły, o modelinowych wypiekach nic nie napiszę bo bym się powtarzała :)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Torciki cudowne, ciężko wybrać najśliczniejszy;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pychotka :)Polecam równie szybkie i pyszne ciasto http://kolorismak.blogspot.com/2012/09/szarlotka-z-kasza-manna.html
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszności mniammmmmm Jesteś niemożliwa! :))

    OdpowiedzUsuń
  14. Pychotki prosze o niezawodny przepis na tort :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mnie słów po prostu brakuje :)) Pachnie z każdego kąta słodkościami i jak zwykle kusi oczy ... nic do dać nic ująć , so so beautiful:))

    OdpowiedzUsuń
  16. fajny przepis n pewno wyprobuje :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda pysznie, a jak jeszcze piszesz, że zawsze wychodzi i jest takie szybkie, to chyba się skuszę, bo w czwartek mam urodziny więc jest okazja :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Udało się! Jest pyszne :))) To teraz czekam na drugą wersję, dla dorosłych? Tak sobie zgaduję :D
      Pozdrawiam

      Usuń
  18. Każdy Twój wypiek - i ten do zjedzenia i ten do noszenia wywołuje u mnie szybsze bicie serca :)

    OdpowiedzUsuń
  19. twoje wyroby są super , a te torciki są wspaniałe :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciasto wygląda pysznie, no i ma ogromną zaletę, skoro tak szybko się je wykonuje! wypróbuję w weekend. A wypiek nr 2 - no nie mogę patrzeć na Twoją biżuterię, bo mi od razu ślinka cieknie:D jest taka.. apetyczna:)

    OdpowiedzUsuń
  21. ale narobiłaś smaka...na wszystkie swoje wypieki :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Mniam, ale pyszności! :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Wszystkie wypieki wyglądają smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń

Odwiedziłeś właśnie Piecuchowo, miejsce gdzie kasza gryczana próży się pod pierzyną , A kucharka nie przypala tylko modeliny. Jestem ciekawa Twoich wrażeń.

Popularne posty

Zdjęcia zamieszczone na tym blogu są mojego autorstwa. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie oraz wykorzystywania bez uprzedniej mojej zgody.